Home Pressroom „La Dolce Vita”, polsko-italský recept na dobrý rok

Pressroom

„La Dolce Vita”, polsko-italský recept na dobrý rok


Zveřejněno 18 Pro 2015

3 minuty

Propagace polskosti v jiných zemích má různé formy. Do jisté míry je každý z nás „velvyslancem“ Polska, avšak větší vliv na ukazování domácí kultury a dynamického rozvoje naší země mají představitelé byznysu, umění a také diplomatické činnosti. Hlavně na nich leží prezentace naší země v tom nejlepším světle a rozšiřování povědomí o ní. 16. prosince se na velvyslanectví Polské republiky v Itálii konala premiéra výjimečného projektu, exkluzivního kalendáře „La Dolce Vita“. Tento kalendář je výstižným příkladem prezentace Polska ve velmi elegantním vydání.

Prestižní kalendář vznikl z iniciativy velvyslance Polské republiky v Itálii, pana Tomasze Orłowského, a světově uznávaného fotografa Piotra Stokłosy. Ke spolupráci byli přizváni polští zástupci světa módy, například topmodelka Ola Rudnicka, a také návrháři: Gosia Baczyńska, Bohoboco, Dawid Woliński a značka La Mania. Tento výjimečný projekt podpořily známé italské značky: Oknoplast a Dr Irena Eris.

Idea projektu spočívá v potřebě spojit sílu polské tradice s moderním pohledem do budoucnosti. Autoři projektu zdůrazňují, že taková je vize politiky a také potřeba společnosti, ve které žijeme. Je to nejlepší způsob, jak zachovat identitu a zároveň hledět do budoucnosti a otevírat se světu. Projekt je fúzí těchto dvou prvků. Na jedné straně je to stabilita, odkaz na dlouhé trvání, představené historickou budovou velvyslanectví, na druhé straně je to moderní polská kreativita, která vzniká z mládí, otevřenosti, ambicí a krásy.

Exkluzivní kalendář je dobře známý nejen v Itálii, ale také v Paříži, kde se před několika lety zrodil nápad na jeho realizaci. Scenérie pro fotografie poskytly krásné prostory budovy velvyslanectví z 18. století, jedné z nejkrásnějších v hlavním městě Francie. Po příjezdu do Věčného města se Tomasz Orłowski jako velvyslanec Polské republiky v Itálii rozhodl pokračovat v projektu a představit italskému publiku stejný typ asociací s Polskem, ale na základě římské instituce. Idea zůstala stejná: v krásné polské diplomatické rezidenci představit krásu moderní polské tvorby.

„Není náhodou, že jsme se zapojili do projektu nazývaného neformálně „diplomatický kalendář Pirelli“. S jeho myšlenkou souvisí také hlavní motto společnosti Oknoplast. Hledíme do budoucnosti, také do polské budoucnosti. Koneckonců, Polsko je zemí inovací, bohaté historie a vynikajících talentů, a svědectvím těchto hodnot je prezentace kalendáře „La Dolce Vita“. Co se týče módy, italský trh je velmi náročný – je to hlavní město nejsofistikovanějšího designu. Jsem přesvědčen, že projekt kalendáře velvyslanectví, a tím i polského umění, bude Italy oceněn. Značka Oknoplast je s italským trhem spojená již 10 let a Apeninský poloostrov je naším hlavním exportním trhem. Vybrali jsme si ho velmi vědomě. Přikládáme velkou důležitost estetice našich produktů, což Italové na nás milují,“ řekl Mikołaj Placek, předseda představenstva skupiny Oknoplast.

Oknoplast si svou pozici druhého největšího dodavatele oken na Apeninském poloostrově a nejznámějšího výrobce oken vybudoval během 10 let. Svůj úspěch v Itálii vděčí vysoce kvalitním produktům a také promyšleným marketingovým krokům. Okna polského výrobce se vyznačují jedinečným designem, orientovaným na měnící se potřeby zákazníků a kombinujícím ekonomiku a ergonomii používání.

Exkluzivní, limitované vydání kalendáře bude předáno významným představitelům světa politiky, kultury, členům diplomatického sboru, přátelům Polska a našeho velvyslanectví. Tento mimořádný projekt vznikl na základě motta, které předepsala Catherine Elisabeth Goethe svému synovi Johannovi Wolfgangovi:

„Vezmi dvanáct měsíců, dobře je umyj od hořkosti, chamtivosti, pedanterie a strachu a rozděl každý měsíc na 30 nebo 31 částí, aby zásoba vystačila akorát na rok. Každý den připrav odděleně, vezmi jednu část práce a dvě části veselí a humoru. Přidej tři vrchovaté lžíce optimismu, lžičku tolerance, zrnko ironie a špetku taktu. Poté tuto směs hojně polij láskou. Hotový pokrm ozdob kyticí malých laskavostí a podávej denně s dobrou náladou.“